O futuro ao microscopio…Centro Propio Mixto Internacional de Bioestatística da Universidade de Santiago de Compostela – ICBUSC

Coñece de primeira man como será o futuro. Os nosos investigadores preséntanche as súas liñas de investigación máis prometedoras encamiñadas a mellorar a calidade de vida e a xerar emprego, riqueza e desenvolvemento social e económico.
Hoxe presentámosvos o Centro Propio Mixto Internacional de Bioestatística da Universidade de Santiago de Compostela – ICBUSC

Nome e apelidos: Carmen Cadarso Suárez
Grupo de investigación: GRID [ECMB]
Institución: Centro de Investigación en Medicina Molecular e Enfermidades Crónicas – CIMUS

Proxecto

O Centro Internacional ICIBUSC xorde dende o grupo de investigación GRID [ECMB] buscando potenciar a interdisciplinariedade e transversalidad da Bioestatística, accións que foron característica común do grupo dende os seus inicios.

O centro está formado por investigadores dos departamentos de Electrónica e Computación, Estatística, Fisioloxía, Medicina Legal e Forense da Universidade de Santiago de Compostela, do Center forStatistics de la Universidad de Hasselt, do Interuniversity Instituteof Biostatistics and statistical Bioinformatics dá Universiteit Hasselte Katholieke Universiteit de Leuven, do Leuven Biostatistics Research Centre dá Katholieke Universiteit de Leuven, da Escola de Ciencias dá Universidade do Minho e do Departamento de Matemática e Aplicações dá Universidade do Minho. E intégranse neste, investigadores do Complexo Hospitalario Universitario deSantiago (CHUS) e da Fundación Pública Galega de Medicina Xenómica (FPGMX)

As principais liñas de investigación son: Estatística, Computación e Biomedicina. De modo máis concreto en Bioestatística destacan como liñas de investigación: Modelos Aditivos Xeneralizados, CurvasROC con covariables, Análise de supervivencia, Modelos de suavizado espazo-temporais (modelos STAR), Regresión Cuantil e Modelos flexibles para datos de conteo.

Resultados esperados

1. Desenvolver foros e estruturas modernas, eficientes e estratéxicas para facilitar a investigación en bioestatística, creando sinerxías entrebioestadísticos e investigadores pertencentes ás Ciencias da Vida.
  2. Establecer un punto de referencia común para a formación integral e o desenvolvemento de futuros bioestadísticos.
  3. Promover a colaboración con empresas privadas co fin de potenciar a transferencia entre as universidades e o mundo empresarial, no campo da biotecnoloxía, biofarmacia, xenética,genónica e a investigación biomédica en xeral.

Cronograma

Este Centro constituíuse a finais do pasado 2012 e neste ano 2013 comeza a súa andaina.

Propiedade intelectual

Nesta primeira fase non se desenvolveu ningunha patente nin propiedade intelectual. Espérase implementación de software específico para desenvolvementos metodolóxicos en Bioestatística.

Colaboradores e asociados ao proxecto

Investigadores de diversas institucións, nacionais e estranxeiras, colaboran cos membros do Centro en proxectos e/ou actividades conxuntas. No ámbito máis próximo cabe mencionar colaboracións habituais con persoal do Complexo Hospitalario Universitario deSantiago e da Spin-off da Universidade de Santiago de CompostelaBIOSTATECH S.L., empresa centrada en servizos de asesoramento e produtos formativos en Bioestatística. Tamén se manteñen colaboracións con persoal de máis de 21 institucións nacionais, 26 universidades españolas e 20 centros estranxeiros a través da Rede Nacional de Bioestatística (BIOSTATNET, www.biostatnet.org)

Internacionalización

No ámbito internacional, polas propias características do Centro, articúlase en colaboración coa Hasselt University e a Katholieke Universiteit Leuven (Bélxica), así como coa Universidade do Minho(Portugal). A estes centros hai que engadir colaboracións e estanzas de investigación na Georg-August-Universität Göttingen de doutorandos en Bioestatística.

Facebooktwitterlinkedinmail